DESMILITARITZEM L‘EDUCACIÓ PORTA LA SEUA PROTESTA A L’ESTAND DE L’EXÈRCIT DURANT LA INAUGURACIÓ D’EXPOJOVE

La campanya qualifica d’enganyós i de rentat d’imatge el màrqueting de la Unitat Militar d’Emergències i denuncia que l’Ajuntament publicita que només hi ha l’UME a Expojove però en realitat ocupa una part menor de l’estand militar, compartit amb altres unitats, inclús de combat.

ARMES_NO_EDUQUEN_03València, 26 de desembre de 2018- La campanya “Desmilitaritzem l’Educació”, que reuneix a més de 60 entitats del món educatiu, sindical, veïnal i social valencià, s’ha concentrat hui dimecres 26 de desembre a la porta principal de Fira València coincidint amb la inauguració d’Expojove per mostrar el seu rebuig a la presència un any més d’un estand de l’Exèrcit en aquesta fira infantil i juvenil.

A més, un grup de persones han entrat a Expojove i en silenci han mostrat cartells amb alguns lemes de la campanya, com “LA GUERRA NO ÉS UN JOC”, “DESMILITARITZEM EXPOJOVE”, “DESMILITARITZEM L’EDUCACIÓ”, “LES ARMES NO EDUQUEN”, “FORA UNITATS MILITARS DE LES ESCOLES”, “UME = UNIDAD DE MÁRKETING DEL EJÉRCITO”, davant la comitiva oficial en alguns estands pels quals ha passat. També han mostrat els cartell davant l’estand de l’Exèrcit.

photo5843809224394649346

La Campanya ha fet així que estiga present la seua veu durant la inauguració, donat que l’Ajuntament de València, organitzador d’Expojove, i tots el grups municipals que formen part del govern municipal (incloent-hi València en Comú), s’han negat a considerar la demanda de la campanya, transmesa en diferents reunions amb responsables municipals, de que en coherència amb els valors educatius de la pau i la noviolència, no convide cap unitat de les Forces Armades a Expojove. D’aquesta manera l’ajuntament prefereix acontentar els sectors mediàtics i socials més conservadors i promilitaristes que escoltar la veu de bona part del món educatiu valencià. A la mateixa vegada contradiu, a més dels valors consagrats a les lleis educatives, també l’esperit de diverses declaracions que ha signat en favor de la cultura de pau i contra el militarisme i la guerra, com ara la Carta de Ciutats Educadores, del 15 de novembre de 2016, com a membre de l’Associació Internacional de Ciutats Educadores (AICE), o la declaració signada per l’alcalde Joan Ribó amb motiu de la visita oficial dels supervivents dels bombardejos nuclears d’Hiroshima i Nagasaki.

photo5843809224394649389

Davant aquesta renúncia dels poders públics a exercir les seues funcions, la Campanya ha decidit emprendre accions de protesta, per protegir aquest espai educatiu i reclamar un Expojove millor, coherent amb els valors educatius, per la pau i sense cap apologia de les armes i la violència més o menys explícita, maquillada o embolicada en un màrqueting “humanitari” com fins ara. La campanya denúncia que els objectius reals de la presència militar a Expojove són el rentat d’imatge per mitjà d’un enganyós i manipulador màrqueting humanitari i de resposta a emergències, el reclutament de futurs soldats per solucionar la seua crònica manca d’aspirants i la normalització de la despesa militar, que recentment ha rebut una pujada de més de 7.000 milions per a nous programes d’armament.

photo5843809224394649315

Davant la insistència de l’Ajuntament, les administracions i alguns mitjans en promocionar públicament la Unitat Militar de Emergències, la Campanya torna a assenyalar que l’UME fa una funció sobretot d’estratègia de màrqueting de rentat d’imatge de les Forces Armades, perquè pressupostàriament el seu pes és insignificant, fins i tot en un moment de recents inversions de milers de milions en nous armaments (vaixells de guerra, blindats i avions de guerra) que no serveixen per apagar focs sinó per a encendre’ls. A més, en un moment de gravíssimes retallades de personal i recursos en els cossos emergència com els bombers (que els han portat a la vaga, protestes i vagues de fam) és especialment manipulador dir que l’UME fa una feina insubstituïble a més de que suposa agreujar un perillós procés de militarització de les emergències. La Campanya demana que en comptes de malbaratar recursos en una unitat militar que només actua en grans catàstrofes, s’invertisca directament en els cossos d’emergència civils que demostren tots els dies la seua ampla experiència i capacitats.

photo5843809224394649344Però després de la visita de hui a l’estand de l’Exèrcit, la campanya també vol assenyalar que l’Ajuntament està mentint i enganyant l’opinió pública quan afirma en els seus comunicats que l’única unitat militar que s’ha convidat és la Unitat Militar d’Emergències. A pesar de que al plànol de la Fira només figura “UME” a l’espai ocupat per l’estand de l’Exèrcit, l’UME està situada en un racó amb dos camions, i a la resta de l’espai hi ha el Batallón de defensa NBQ, de Transmisiones i el Regimiento Lusitania, una unitat de combat de l’Exèrcit composada per blindats que publicita les seues acciones bèl·liques als follets que té disponibles. Per tot aquest espai hi ha imatges d’armament o soldats armats. photo5843809224394649407       fotospropias20181226170405-4_g

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s